NYEMISSION I BIOLIGHT AB (PUBL) ÖVERTECKNAD

Styrelsen i Biolight AB fattade den 13 september 2010, med stöd av bemyndigande från bolagsstämman, beslut om en nyemission av högst 5 584 356 aktier med företrädesrätt för befintliga aktieägare. Teckningskursen var 0,90 kr. Den nu avslutade nyemissionen övertecknades.

”Med stor glädje konstaterar vi att emissionen blev övertecknad. Eftersom vi lyckats genomföra en EU-emission till låga kostnader, kommer nästa alla likvida medel från emissionen att kunna användas till Bolagets fortsatta expansion, kommenterar Biolights VD, Claes Holmberg. Bolagets fokus under det närmaster åren är att fortsätta den framgångsrika penetrationen av den svenska hästsportmarknaden och att nå fortsatt tillväxt på den svenska marknaden för sårbehandlingar. Inom hästsporten har vi kommit igång bra inom trav, galopp och samtliga ridsportens discipliner. På sårmarknaden fokuserar vi främst på en fortsatt utveckling av samarbetet med Carema Care AB, utvecklingen i Region Skåne samt genomförande av studien över behandling av diabetiska sår”, säger Claes Holmberg avslutningsvis.

Teckningstiden löpte från den 22 september till den 6 oktober 2010. Totalt tecknades 6 626 574 aktier vilket innebär en teckning om ca 119%. Teckning med stöd av företrädesrätt uppgick till 5 331 485 aktier, dvs ca 95%. Teckning utan företrädesrätt uppgick till 1 295 089 aktier.

Efter teckning med företrädesrätt återstår 252 871 aktier att fördelas. Samtliga aktier kommer att tilldelas befintliga aktieägare som önskat teckna fler aktier. Fördelningen mellan teckning med och utan företrädesrätt kan justeras något vid den slutliga sammanräkningen.

Genom nyemissionen ökar aktiekapitalet i bolaget med 335 061,36 kr och uppgår därefter till 1 675 306,98 kr. Antalet aktier uppgår efter nyemissionen till 27 921 783. Genom nyemissionen tillförs bolaget ca 5 MSEK före emissionskostnader.

För ytterligare information se Biolights hemsida: www.biolight.se eller kontakta

Claes Holmberg, VD Biolight AB, 08-622 52 70, 0708-25 45 47, E-post: claes.holmberg@biolight.se