Rolf Börjesson ny styrelseordförande i Biolight

Håkan Sjunnesson har begärt att få avträda som styrelseordförande i Biolight AB. Håkan Sjunnesson kommer dock att fortsätta i styrelsen som ledamot.

Styrelsen har valt Rolf Börjesson till ny styrelseordförande i bolaget. Rolf har gedigen erfarenhet från internationella verksamheter inom business to business och bedöms kunna leda Biolight effektivt framåt.

Rolf Börjesson är även styrelseordförande i Ahlsell AB samt styrelseledamot i SCA, Avery Dennison och Huhtamäki Oyj .

BIOLIGHT AB (publ)

Styrelsen

För ytterligare information se Biolights hemsida: www.biolight.se eller kontakta

Pär Olausson Lidö, VD Biolight AB, 08-622 52 70, 0702-15 01 11, E-post: par.olausson@biolight.se

Håkan Sjunnesson E-post: hakan.sjunnesson@spiltan.se

Rolf Börjesson E-post: rolf.l.borjesson@gmail.com

Biolight AB (publ) är ett medicintekniskt företag som erbjuder lösningar som bygger på företagets patenterade metod för användandet av pulserande monokromatiskt ljus. Företagets metod kortar ner läkningstider och  minskar behandlingskostnader. Under de senaste åren har Biolight fokuserat på ett fåtal applikationsområden, som behandling av svårläkta sår och skador en. Biolightaktien är noterad på Nordic MTF (Nordic Growth Market AB).