Bokslutskommuniké och pressträff med LKAB:s vd Jan Moström

LKAB:s bokslutskommuniké för 2015 släpps den 15 februari kl 15:00.  Rapporten skickas som pressmeddelande och publiceras på www.lkab.com

LKAB:s vd Jan Moström finns tillgänglig för korta kommentarer vid en pressträff kl 15:15.

Pressträff:
Tid: måndag 15 februari 2016 kl 15:15
Plats: LKAB:s forskningscenter, Kullevägen 5, Koskullskulle

Ingen föranmälan krävs. Pressträffen varar 45 minuter och kommer att direktsändas på www.lkab.com/presskonferens.

Jan Moström ger intervjuer gällande bokslutskommunikén efter kl 17:00 den 15 februari. Intervjutid bokas via tf kommunikationsdirektör Bo Krogvig.

Välkommen!

Kontakt: Bo Krogvig, tf kommunikationsdirektör LKAB. Tel: +46 (0)8 429 34 45. E-post:bo.krogvig@lkab.com

LKAB är en internationell högteknologisk mineralkoncern som bryter och förädlar Norrbottens unika järnmalm för den globala stålmarknaden. Hållbarhet är kärnan i vår affärsidé och vår ambition är att vara ett av de mest innovativa, resurseffektiva och ansvarstagande företagen i branschen. Koncernen, som omsatte drygt 20 miljarder kronor 2014 och har cirka 4 500 anställda i 15 länder, rymmer även industrimineraler, borrsystem, tågtransporter, bergtjänster och fastighetsbolag.