Inbjudan till pressträff

LKAB bjuder in till pressträff i Luleå, onsdag den 10 oktober kl. 14:00, där ett förvärv kommer att presenteras.

Närvarar gör Jan Moström, vd och koncernchef LKAB, samt Leif Boström, direktör Division Specialprodukter.

Pressmeddelande med detaljerad information om förvärvet publiceras på www.lkab.com och skickas till nyhetsredaktioner via Cision, onsdag den 10 oktober, kl.10:30.

Pressträff:
När: onsdag 10 oktober, kl. 14:00
Var: LKAB:s koncernkontor, Varvsgatan 45, Luleå

Tid finns för enskilda intervjuer i direkt anslutning till pressträffen.

Ingen föranmälan krävs.
Välkomna!

Kontaktperson: David Högnelid, marknads- och Kommunikationschef Division Specialprodukter, +46 920 381 72, david.hognelid@lkabminerals.com

LKAB är en internationell högteknologisk gruv- och mineralkoncern som bryter och förädlar Norrbottens unika järnmalm för den globala stålmarknaden. Hållbarhet är kärnan i vår affärsidé och vår ambition är att vara ett av de mest innovativa, resurseffektiva och ansvarstagande företagen i branschen. Koncernen, som omsatte drygt 23 miljarder kronor 2017 och har cirka 4 100 anställda i 13 länder, rymmer även industrimineraler, borrsystem, tågtransporter, bergtjänster och fastighetsbolag. www.lkab.com