SSAB, LKAB och Vattenfall bjuder in till digital pressträff - HYBRIT tar nästa steg

Välkommen till pressträff med SSAB, LKAB och Vattenfall, ägarbolagen till HYBRIT, initiativet för att utveckla världens första fossilfria malmbaserade järn- och stålframställning. Bolagen kommer att informera om nästa steg i initiativet som bidrar till Norrbottens utveckling.

Pressträffen sker onsdagen 24 mars, klockan 10:00 och nås via länken i bifogad PDF. En enkel registrering krävs för att logga in i mötet, anslut därför i god i tid för att hinna med detta.

Praktiska frågor om den digitala pressträffen:
Amelie Winberg, pressekreterare SSAB, 070-221 13 72

Frågor och intervjuförfrågningar:
Magnus Kryssare, pressekreterare Vattenfall, 076-769 56 07
Viktoria Karsberg, kommunikationschef SSAB, 072-233 52 88
Niklas Johansson, kommunikationsdirektör LKAB, 072-450 52 19

Kontakt: Niklas Johansson, kommunikationsdirektör LKAB. Tel: +46 (0)10-144 52 19. E-post: niklas1.johansson@lkab.com

LKAB är en internationell gruv- och mineralkoncern som erbjuder hållbara järnmalms-, mineral- och specialprodukter. Vi leder omställningen av järn- och stålindustrin och vår plan är att utveckla koldioxidfria processer och produkter fram till år 2045. Sedan 1890 har vi utvecklats genom unika innovationer och tekniklösningar och drivs framåt av mer än 4 500 medarbetare i 12 länder. LKAB-koncernen omsatte cirka 34 miljarder kronor år 2020. www.lkab.com