Cleantech Invest: Påminnelse om nyttjande av teckningsoptioner av serie TO 1A

Nyttjandeperioden för Cleantech Invest teckningsoptioner av serie TO 1A äger rum till och med 30 November 2016. Sista dag för handel med teckningsoptioner av serie TO 1A är 28 November 2016. Innehavare av teckningsoptionerna äger rätt att, för två (2) teckningsoptioner, teckna en (1) ny A-aktie i Cleantech Invest till en kurs om SEK 13 per aktie. Vid fullt nyttjande av samtliga teckningsoptioner tillförs bolaget cirka 8,4 MSEK före emissionskostnader.

Teckning av A-aktier med stöd av teckningsoptioner av serie TO 1A kan äga rum till och med den 30 November 2016 och ska ske genom samtidig kontant betalning senast klockan 15.00 CET.

Mer information och instruktioner för nyttjande av teckningsoptioner via följande länk:

Viktiga tidpunkter i samband med teckningsoptionerna:

• Nyttjandeperiod inleddes: 1 november 2016.
  • Sista dag för handel med teckningsoptioner: 28 November 2016.
  • Nyttjandeperiod avslutas: 30 November 2016.
  • Teckning och Betalning: Teckning och samtidig kontant betalning senast klockan 15.00 CET den 30 November 2016.

För frågor avseende teckningsoptionerna, vänligen kontakta:

Pareto Securities AB
Issuer Service