Erik Penser Bank AB blir Certified Adviser för Loudspring Abp

LOUDSPRING ABP

Bolagsmeddelande

10.12.2018 kl. 15.00 (EET)

Loudspring Abp (“Bolaget”), noterat på Nasdaq First North Finland och First North Sweden har ingått ett avtal med Erik Penser Bank AB om tjänst som Certified Adviser. Erik Penser Bank AB kommer att vara Bolagets Certified Adviser från och med den 11 december 2018. Bolagets tidigare Certified Adviser, Access Partners, kommer att sluta som Bolagets Certified Adviser den 11 december 2018.

Erik Penser Bank AB, grundat 1994, är en självständig och privatägd bank stationerad i Stockholm. Erik Penser AB är marknadsledare i att förse Nordiska Nasdaq First North noterade bolag med Certified Adviser -tjänster.

Lassi Noponen, VD Loudspring Plc. Tel. +358 40 501 5127, lassi.noponen@loudspring.earth

Thomas Bengtsson, Styrelseordförande Loudspring Plc. Tel. +46 70 515 40 40, thomas.bengtsson@loudspring.earth

Access Partners Oy, Certified Advisor. Tel. +358 9 682 9500

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som Loudspring Ab (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 10 december 2018 kl. 14:00 CET.

Loudspring i korthet.

Loudspring är en industriell grupp som fokuserar på att spara naturresurser. Vi äger och förvaltar Nordiska tillväxtföretag som tillför en stor miljömässig nytta. Vi har en diversifierad portfölj för att balansera utvecklingen i de individuella bolagen. Våra teknologier sparar energi, vatten och material i industrin, i fastigheter och i människors vardag. Vår verksamhet består av två delar: Loudspring Industry – majoritetsägda verksamheter, and Loudspring Ventures – ägande i minoritetsposter.

Företagsgruppen är noterad är noterad på First North Finland med ticker LOUD and First North Stockholm med ticker LOUDS.