Magnolia Bostad tecknar avtal om förvärv av mark i Nya Hovås, Göteborg

Magnolia Bostad tecknar avtal om förvärv av mark med lagakraftvunnen detaljplan i Nya Hovås, Göteborg. På fastigheten Hovås 451:67 planeras cirka 180 boenden om cirka 11 200 kvm BTA.

Förvärvet sker som en bolagsaffär och säljare är Veidekke Eiendom. Fastigheten ligger i Nya Hovås, nära havet och naturen samt nära till centrala Göteborg.

Fastigheten har ett fint läge i Nya Hovås med närhet till naturupplevelser samtidigt som det har bra kommunikationer. Detta är ett av de första områden som vi utvecklar i Göteborg och vi är glada över att få vara del av det framgångsrika stadsutvecklingsprojektet Nya Hovås, säger Niklas Ohldin, Regionchef Väst.

Niklas Ohldin, Regionchef Väst
076 838 00 99, niklas.ohldin@magnoliabostad.se

Marita Björk, IR- och pressansvarig finansiell media
072 720 00 06, marita.bjork@magnoliabostad.se