Valberedningens förslag till styrelse inför Årsstämman 2020

Anna-Greta Sjöberg föreslås som ny styrelseledamot inför årsstämman 2020 enligt beslut av Magnolia Bostads valberedning.

Magnolia Bostads valberedning föreslår årsstämman 2020 sju ordinarie styrelseledamöter och inga suppleanter.

Valberedningen föreslår omval av samtliga styrelseledamöter Fredrik Holmström, som även föreslås omväljas till ordförande i styrelsen, Viveka Ekberg, Jan Roxendal, Fredrik Tibell, Andreas Rutili, Risto Silander samt nyval av Anna-Greta Sjöberg.

Anna-Greta Sjöberg, född 1967, är Civilekonom från Handelshögskolan i Stockholm. Anna-Greta är sedan 2019 seniorkonsult på Olivetta AB. Tidigare befattningar inkluderar VD och grundare av vårdföretaget Crispa AB (2011-2018) samt flertalet roller inom The Royal Bank of Scotland såsom CFO, COO och Head of Public Sector (1998-2011). Anna-Greta har mångårig erfarenhet från styrelsearbete och är idag styrelseordförande i Marginalen Bank Bankaktiebolag samt styrelseledamot i Tryggstiftelsen och Hufvudstaden AB.

Valberedningen i Magnolia Bostad består av Katarina Strömberg (valberedningens ordförande), som representant för F. Holmström Fastigheter AB, Johannes Wingborg, som representant för Länsförsäkringar Fondförvaltning AB samt Henrik Buss, som representant för Wealins S.A.

Valberedningens fullständiga förslag inför årsstämman måndagen den 27 april 2020 samt motiverat yttrande beträffande den föreslagna styrelsen kommer att återfinnas på bolagets webbplats www.magnoliabostad.se i samband med att kallelsen offentliggörs.

Katarina Strömberg, Ordförande i valberedningen
08 660 94 00, valberedning@magnoliabostad.se

Magnolia Bostad AB (publ), org.nr 556797–7078 utvecklar nya boenden, såväl hyresrätter som bostadsrätter, samhällsfastigheter och hotell i attraktiva lägen i Sveriges tillväxtorter och storstäder. Vårt arbete styrs av en helhetssyn där verksamheten bedrivs på ett sätt som främjar en långsiktigt hållbar samhällsutveckling. Magnolia Bostads aktier (MAG) är noterade på Nasdaq Stockholm. Mer information på www.magnoliabostad.se