Abilia i strategisk allians med Dynavox

Abilia och DynaVox, USAs ledande utvecklare av kommunikationshjälpmedel och mjukvara för special pedagogik, meddelade idag att de har ingått en strategisk allians för att marknadsföra och utveckla produkter i Storbritannien respektive USA.

Genom partnerskapet kommer båda företagen kunna förse personer med kommunikativa, kognitiva och fysiska utmaningar med en än bredare portfölj av tekniska lösningar för att underlätta deras vardag. Dessutom kommer den strategiska alliansen möjliggöra samarbete för framtida utveckling av unika lösningar för dessa kunder.

- Samarbetet med Abilia kommer att möjliggöra för DynaVox att nå nya kunder i Storbritannien genom en bredare portfölj av tekniska hjälpmedel som spänner bortom DynaVox grundläggande styrka i talgenererande enheter. Vi är glada att få samarbeta med Abilia, som tillhandahåller högkvalitativa produkter och tjänster till sina kunder, säger Michelle Wilver, VD och koncernchef för DynaVox

.
- På den amerikanska hjälpmedelsmarknaden har DynaVox ett starkt varumärke och djupa kundrelationer och den idag aviserade alliansen ger oss möjlighet att positionera våra produkter på denna strategiskt viktiga marknad, säger David Jern, VD Toby Churchill och styrelseledamot i Abilia och fortsätter:

- kombinationen av vår teknologi med den service och support som DynaVox tillhandahåller sina kunder i USA kommer att vara till stor nytta för våra kunder.

OM DynaVox
DynaVox utvecklar talgenererar enheter och symbolanpassad specialundervisning samt programvara för att hjälpa individer att övervinna sitt tal- och inlärningsutmaningar. Dessa lösningar är utformade för att hjälpa personer som har komplexa kommunikation- och inlärningsutmaningar att aktivt kunna delta i hemmet, klassrummet och samhället. Dynavoxs, som är baserade i Pittsburgh, PA, mål är att aktivera sina kunder och få dem att utnyttja hela sin kommunikations- och utbildningspotential genom Dynavox branschledande produkter inom mjukvara och innehåll samt genom att tillhandahålla tjänster för att stödja dem.

OM Abilia
Abilia är Europas ledande tillverkare och utvecklare av kommunikation, kognition och omgivningskontroll lösningar. Företaget är baserat i Stockholm och har kontor i Cambridge, Oslo och Risør.

Besök något av företagens hemsidor för mer information, www.dynawoxtech.com eller www.abilia.org.uk