Anna Linton ny vd i Unimedic

Styrelsen i MedCaps dotterbolag Unimedic AB har utsett Anna Linton, för närvarande nordisk chef för Recordati, till ny vd i Unimedic. Hon tillträder efter sommaren.

”Det skall bli väldigt spännande att få arbeta tillsammans med Anna och fortsätta utveckla Unimedic. Unimedic är inne i en spännande tillväxtfas med ett stort antal egenutvecklade produkter med stor tillväxtpotential både i norden och internationellt. Anna har bred erfarenhet från läkemedelsbranschen och kommer kunna bidra på ett kraftfullt sätt till den fortsatta utvecklingen av Unimedic.”, säger Karl Tobieson, ordförande i Unimedic.

”Unimedic är inne i en spännande utvecklingsfas och jag se fram emot att få bidra till den fortsatta utvecklingen av företaget” säger Anna Linton, tillträdande vd och koncernchef Unimedic.

Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 19 juni 2018 kl 08.30 CEST.