Förändring av antalet aktier och röster i MedCap

MedCap (publ) offentliggör härmed att antalet registrerade aktier och röster i MedCap AB per den sista juni uppgår till 13 451 118. Ökningen om 50 000 aktier är hänförlig till aktieteckning i samband med nyttjande av teckningsoptioner i teckningsoptionsprogrammet som beslutades på årsstämman den 28 augusti 2015. Med ett kvotvärde om 0,4 kr per aktie uppgår bolagets aktiekapital per den sista juni 5 380 447 kr.

Denna information är sådan information som MedCap AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s Marknads- missbruks förordning. Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 29 juni 2018 kl. 08.30 CET.