• MedCap AB/

MedCap AB offentliggör prospekt med anledning av upptagande till handel på Nasdaq Stockholm samt ny finansiellt information som återfinns i prospektet

Nasdaq Stockholms bolagskommitté godkände den 15 februari 2016 att MedCap ABs (publ) (”MedCap”) aktier upptas till handel på Nasdaq Stockholms huvudmarknad och därmed avnoteras från Nasdaq First North Premier.

MedCaps prospekt som upprättats med anledning av ansökan om upptagande till handel på Nasdaq Stockholm Small Cap har godkänts och registrerats av Finansinspektionen. Prospektet har i dag offentliggjorts och finns tillgängligt på MedCaps hemsida www.medcap.se och MedCaps huvudkontor.

I prospektet redovisas MedCaps kapitalstruktur och annan finansiell information som inte tidigare publicerats på Koncernnivå per den 31 december 2015. Nedanstående tabell återger denna information om MedCaps nettoskuldsättning, egna kapital samt ytterligare finansiell information per den 31 december 2015. I tabellen inkluderas både räntebärande skulder och icke räntebärande skulder.

MSEK 2015-12-31
Summa kortfristiga skulder 195
Mot garanti eller borgen 0
Mot säkerhet* 93
Utan garanti/borgen eller säkerhet** 101
Summa långfristiga skulder 67
Mot garanti eller borgen 0
Mot säkerhet* 40
Utan garanti/borgen eller säkerhet** 27
Summa eget kapital 271
Aktiekapital 5
Övriga kapitaltillskott 183
Övrigt 35
Ackumulerat resultat (inkl. årets resultat) 47
Innehav utan bestämmande inflytande 15

** Säkerheterna utgörs av företagsinteckningar, pantförskrivet lager, aktier i dotterföretag och pantsatta fordringar.

MSEK 2015-12-31
(A) Kassa 62