• MedCap AB/

Quickels Systems AB ingår strategiskt samarbete med Schiller AG och erhåller första ordern på 150 KEURO

MedCaps dotterbolag Quickels Systems AB (Quickels) har ingått samarbete om ”private lable” med Schiller AG, en av världens ledande tillverkare av EKG system. Avtalet har tagits i konkurrens med samtliga leverantörer på området efter en omfattande utvärderingsprocess och är ett stort genombrott för bolaget. Avtalet innebär att Quickels vakuum system kommer märkas Schiller vid försäljning genom Schiller AG, deras dotterbolag samt relevanta Schiller distributörer. Quickels system blir därmed integrerat med Schillers övriga erbjudanden inom EKG området.

Schiller Frankrike och Quickels har samarbetat under många år men moderbolaget Schiller AG har inte tidigare sålt Quickels lösningar. Avtalet är stort genombrott för Quickels och initiala ordern är på drygt 150 KEURO varav cirka hälften bedöms bli levererat under innevarande verksamhetsår. Avtalet förväntas öppna upp för kraftigt ökad försäljning av Quickels system på främst den Tyska marknaden som är den största marknaden i världen för vakuum EKG system.

”Det är med stor glädje vi kan presentera vårt samarbete med Schiller AG. Det här är viktigt steg i vår strävan att bygga långsiktiga globala relationer med de främsta EKG-aktörerna, där Schiller är en av de absolut största. För Schiller kommer samarbetet att ge ökad konkurrenskraft och för Quickels stora möjligheter till ökad försäljning på våra befintliga marknader samt även en breddning av antalet geografiska marknader.” säger Tom Sundelin, VD för Quickels.