VD förändring i Abilia koncernen

Styrelsen i MedCap AB (publ)s dotterbolag Abilia Sverige Holding AB, har utsett Hugo Petit till tf VD per den 19 januari 2015. Tidigare VD, Lars-Åke Berglund, kommer att stå till styrelsens och ledningens förfogande under en övergångsperiod.

Under verksamhetsåret har behovet av snabbare implementation av förändringsarbetet i Abilia blivit tydligt och därför genomförs denna förändring i samförstånd med nuvarande VD.

”Under senaste året har jag arbetat nära Hugo i Abilia så väl som inom övriga koncernen och Hugo har rätt förutsättningar för att sätta fart på förbättringsprocesserna i Abilia och få på plats en bra struktur för framtiden. Rekryteringsprocessen efter en permanent VD har inletts. Jag passar på att tacka Lars-Åke för hans insatser för Abilia och önskar honom lycka till i framtida utmaningar.” säger Karl Tobieson, ordförande i Abilia koncernen.

MedCap är en marknadsnoterad investeringsorganisation med fokus inom Life Science. Affärsidén är att över tiden skapa högsta möjliga avkastning genom att investera i, utveckla och avyttra företrädesvis onoterade bolag. MedCap erbjuder en investeringsmöjlighet inom onoterade life science bolag för marknadens aktörer. MedCap handlas under symbolen MCAP på First North Premier som drivs av NASDAQ OMX. Mer information finns att läsa på hemsidan www.medcap.se. Certified Adviser är Remium, www.remium.se.