Brönderslevs kommun i Danmark startar upp med Medimi®Smart

Brönderslevs kommun i Danmark har idag lagt sina första beställningar på Medimi®Smart. Initialt har kommunen identifierat ca 20 patienter som kommer att implementeras under våren 2021.

Brönderslevs kommun är en av kommunerna som omfattas av MedicPens tidigare kommunicerade avtal med TIM-kommunerna på Nordjylland (TIM: Totallösning till Intelligent Medicinhantering).TIM-kommunerna Aalborg, Vestimmerland och Hjörring använder redan sedan tidigare Medimi®Smart. Brönderslevs kommun har ca 36.000 invånare.

Jan Andersson, VD MedicPen: ”Vi är mycket nöjda med att Brönderslev nu startar upp. Vi hade förväntningar på att det skulle hända redan förra året men covid-19 försenade implementeringen. Kommunen är mycket drivande i processen och vi ser fram emot att se resultaten”

Jan Andersson CEO/VD MedicPen AB
jan.andersson@medicpen.com

MedicPen utvecklar lösningar som ger vårdtagare och personal trygg och effektiv läkemedelshantering. Våra lösningar omfattar hela kedjan, från läkare till dispensering i hemmet. Produkterna ligger i teknisk framkant och är utvecklade för integrering i IT-miljöer. Bolaget är noterat på Spotlight Stockmarket och har sitt säte i Lomma.

Snabbfakta

Brönderslevs kommun startar upp med MedimiSmart. Initialt kommer kommunen att implementera 20 patienter under våren 2021

Vi är mycket nöjda med att Brönderslev nu startar upp. Vi hade förväntningar på att det skulle hända redan förra året men covid-19 försenade implementeringen. Kommunen är mycket drivande i processen och vi ser fram emot att se resultaten.
Jan Andersson, VD MedicPen