Färgelanda kommun väljer Medimi®Smart

MedicPen har slutit ett avtal med Färgelanda kommun om implementering av Medimi®Smart. Avtalet omfattar minst 10 enheter och sträcker sig initialt över ett år med möjlighet till förlängning. Kommunen har initialt identifierat 20 patienter som skall utvärderas för att testa Medimi®Smart.

Implementeringsarbetet startar direkt och vi förväntar oss att de första patienterna startar upp i början på juni. Färgelanda kommun har 6500 invånare.

MedicPens VD Jan Andersson kommenterar: ”Efter mycket intressanta diskussioner med både personal inom kommunen och närhälsan, startar vi nu upp detta projekt. Det är tydligt att de utmaningar som Färgelanda ser i sin läkemedelshantering möts väl av Medimi®Smarts unika funktionalitet. Vi ser mycket framemot att starta upp projektet.”

Johan Lundh, Socialchef i Färgelanda kommun kommenterar vidare: ”Inom kommunen lägger vi mycket tid och resurser på läkemedelshanteringen. Vi har tittat på olika lösningar för att förbättra denna situation. Vi ser att Medimi®Smart tillfredsställer de behov vi har på ett bra sätt. Framför allt den snabba hanteringen av ändringar i ordination samt möjligheten att hantera behovsläkemedel, har spelat stor roll i vårt val”

För mer information kontakta

MedicPen AB (publ), VD Jan Andersson, Zinkgatan 2, 234 35 Lomma, Sverige, mobil 0733-600196.

Denna information är sådan information som MedicPen AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 26 april 2021 kl 13.00.

MedicPen utvecklar lösningar som ger vårdtagare och personal trygg och effektiv läkemedelshantering. Våra lösningar omfattar hela kedjan, från läkare till dispensering i hemmet. Produkterna ligger i teknisk framkant och är utvecklade för integrering i IT-miljöer. Bolaget är noterat på Spotlight Stockmarket och har sitt säte i Lomma

Jan Andersson, VD MedicPen
Johan Lunch, Socialchef Färgelanda kommun