Västra Hamnen: MedicPen - Tillväxten fortsätter

Västra Hamnen Corporate Finance har publicerat en analysuppdatering efter MedicPens rapport för första kvartalet 2021. Rapporten visar stark tillväxt i nettoomsättningen även om periodens resultat kom in något under vår förväntan. Sammantaget stöds vårt scenario och vi behåller vårt värderingsintervall 0,56 - 0,92 SEK per aktie, skriver Västra Hamnen.

• Stark tillväxt men något svagare nettoresultat än förväntat
  • Försäljningsarbetet stödjer ökande intäkter framöver
  • Vi behåller vårt värderingsintervall om 0,56 – 0,92 SEK per aktie

MedicPens rapport för första kvartalet kom in väl i linje med våra förväntningar. Nettoomsättningen om 224 tusen SEK var i princip exakt som förväntad och visar att bolagets tillväxtresa fortsätter. Utfallet innebär en försäljningstillväxt om 148 procent jämfört med samma kvartal 2020 och 43
procent jämfört med kvartalet innan. Rörelsekostnaderna var något högre än vi hade räknat med och nettoförlusten i kvartalet blev 0,9 miljoner större jämfört med vår prognos. I det stora och hela stöder rapporten vårt ekonomiska scenario och vi behåller värderingsintervallet 0,56 – 0,92 SEK per aktie.

Den fullständiga rapporten finns tillgänglig här.

Rapporten är sammanställd som en del av tjänsten Marknadsfokus, Västra Hamnen Corporate Finance erbjudande inom uppdragsanalys.

Detta är ett pressmeddelande från Västra Hamnen Corporate Finance AB.
Web: vhcorp.se
Twitter: @vhcorp_se