Mercy Ships bjuder in till volontärsfika i Stockholm

Den internationella välgörenhetsorganisationen Mercy Ships äger och driver världens största sjukhusfartyg Africa Mercy, där man bistår de fattigaste människorna i världen med gratis sjukvård. Mercy Ships Sverigekontor har på senare år blivit allt mer synligt vilket även bidragit till att man kunnat bidra med fler volontärer för tjänstgöring ombord på fartyget. Totalt har drygt 280 volontärer från Sverige hittills arbetat ombord. Den 3 december bjuder Mercy Ships Sverige in till volontärsfika i Stockholm.

Under kvällen finns möjlighet att träffa och prata med volontärer, som tjänstgjort ombord på Africa Mercy.

Africa Mercy

Africa Mercy ankommer Senegal aug 2019
Africa Mercy ankommer Senegal augusti 2019

Var: Safetygruppen, Mälarvarvsbacken 2 på Långholmen, Stockholm.
När: 3 december – portarna öppnar klockan. 17.30 och eventet startar 18.00.

Patrik Bergstrm
Patrik Bergström.

För mer information och anmälan, vänligen kontakta:

Patrik Bergström

Mercy Ships Sverige
Patrik.bergstrom@mercyships.org
Mobil: +46 733 09 74 77

Tomas Fransson
Sverigechef Mercy Ships

tomas.fransson@mercyships.org
Mobil: +46 729 85 07 77

Mercy Ships äger och driver världens största civila sjukhusfartyg, Africa Mercy, och erbjuder gratis sjukvård till de fattigaste människorna i världen, samt bistår nationer att bygga upp sin egen sjukvårdvårskapacitet och hållbar utveckling genom utbildning. Ombord erbjuds operationer, tandvård och kvalificerad sjukvård som förvandlar en människas liv från onödigt lidande till hälsa och hopp. Mercy Ships har besökt nära 600 hamnar i mer än 70 länder och hjälpt över 2,5 miljoner människor. Omkring 1 000 volontärer från cirka 40 olika nationer bistår arbetet varje år. www.mercyships.se