Lambi och Tentos nya dekorerade produkter ger hem och stugor en känsla av sommar

Toalett- och hushållspapper med sommardekoration från Metsä Tissues varumärken Lambi och Tento är här. Våra produkter för sommarsäsongen har uppskattats av våra kunder i många år och de förser inte bara hela familjen med god hygien, utan även vackra sommardekorationer till badrummet och matbordet.

”Lambis design för sommaren 2021 har hämtat inspiration från den nordiska naturen. De lekfulla fjärilarna ger hemmet skönhet och samtidigt en naturlig mjukhet. Den här sommarens design testades i en konsumentundersökning, där deltagarna blev förtjusta i de fina och somriga fjärilarna och färgerna. På samma sätt ger Tentos nya sommardesign – färska och somriga blommor – badrum och kök en somrig känsla”, säger Johanna Kesti, SVP Brands and Communications, Metsä Tissue.

Mjukpapper är en nödvändighet i livet, och valet av rätt produkt för både dina egna behov och för miljön kan göra stor skillnad. Mjukpapper från Lambi och Tento tillverkas hållbart genom hela värdekedjan, från skog till färdig produkt, och utformas för användning var som helst där renlighet, komfort och hållbarhet prioriteras. Förutom att den vackra sommardesignen uppfyller hållbarheten för daglig hygien har de skapats för att ge glädje och det lilla extra i vardagen.

Läs mer om Lambis produkter: www.lambi.com
Läs mer om Tentos produkter: www.tento.eu

Ytterligare information:
Susanna Varsanpää, Brand Director, Lambi och Serla, Sverige,  tel. +358 40 720 5929

Metsä Tissue

www.metsatissue.com

Metsä Tissue skapar ett renare vardagsliv. Vi är en av Europas ledande mjukpappersleverantör till hushåll och företag och en av de främsta leverantörerna av pergaminpapper i världen.

Våra varumärken är Lambi, Serla, Mola, Tento, Katrin och SAGA. Vi har produktionsanläggningar i fem länder och sysselsätter cirka 2 500 personer. 2020 uppgick vår omsättning till totalt 1 miljard euro. Metsä Tissue ingår i Metsä Group.

Följ Metsä Tissue: Twitter LinkedIn