Hur stor blir pensionen?

Hur stor del av slutlönen får vi i pension? Under ett frukostseminarium den 26 april 2016 presenterade Min Pension rapporten "Hur stor blir pensionen". Rapporten är resultatet av en studie genomförd för att undersöka skillnader i pensionen för enskilda individer.

Under ett frukostseminarium den 26 april 2016 presenterade Min Pension rapporten ”Hur stor blir pensionen?”. Rapporten är resultatet av en studie som Min Pension har genomfört för att se skillnader i pensionen mellan kön, ålder och olika avtalsområden inom tjänstepensionen för enskilda individer födda 1951 eller senare. Resultatet visar stora skillnader i pensionen, främst mellan kön där kvinnor har 5 procent lägre kompensationsgrad än män.

Minpension.se ger begriplig, individuell och samlad pensionsinformation av hög kvalitet till alla som tjänar in till pension i Sverige. Webbplatsen är ett samarbete mellan staten och pensionsbolagen och är ett dotterbolag till Svensk Försäkring, försäkringsbolagens branschorganisation i Sverige.