Min Pension vinnare av SPV:s Guldkanten 2016

Under SPV:s Pensionsdag i Stockholm utsågs Min Pension som vinnare av SPV:s pensionspris Guldkanten.

Varje år delar SPV ut pensionspriset Guldkanten till en aktör som har gjort en viktig insats för konsumenten inom pensionsinformationsområdet med fokus på nytänkande, enkelhet och tydlighet. I tuff konkurrens med Småspararguiden och Swedbanks kampanj ”Prata pension” vann i år Min Pension det ärofyllda priset för sin digitala pensionsinformation.

Juryns motivering löd:

”En pionjär inom området som med konsumenten i fokus brutit ny mark för att skapa medvetande och engagemang om pensioner. Min Pension utvecklas löpande och utökas med fler kanaler som med enkla och pedagogiska lösningar hela tiden når nya användare. Ingen annan insats är i närheten av Min Pensions betydelse för den enskilde pensionsspararens kunskap om sin framtida pension!”

-      Vi är mycket hedrade och glada över att ha vunnit årets Guldkant. Enbart att få höra den fina motiveringen till nomineringen kändes som en vinst, säger Anders Lundström, vd på Min Pension.

Med hjälp av digitala lösningar vill Min Pension göra det enkelt för individen att se och förstå sin pension. Ett exempel är den digitala pensionsodlingsboken som med hjälp av metaforer förklarar pension. Ett annat är Minpensionspodden som bjuder in lyssnaren till enkelt prat om pension. Just nu pågår även en stor omarbetning av Minpension.se som får nya funktioner och mer information under kommande år.

-      Med hjälp av modern teknik ska vi fortsätta skapa enkel och engagerande pensionsinformation, tillgänglig i flera kanaler, för att nå så många som möjligt, säger Anders Lundström.

Anders Lundström, vd, 08-522 785 44 eller 070-509 98 44
Maria Eklund, kommunikations- och pressansvarig, 08-522 785 42 eller 070-555 83 80

Minpension.se ger individuell, enkel och samlad pensionsinformation till alla som tjänar in till pension i Sverige. Webbplatsen är ett samarbete mellan staten och pensionsbolagen och är ett dotterbolag till Svensk Försäkring, försäkringsbolagens branschorganisation i Sverige. Tillsammans ger vi dig en samlad bild av din intjänade pension samt möjlighet att göra individuella pensionsprognoser.

Anders Lundström, vd
Med hjälp av modern teknik ska vi fortsätta skapa enkel och engagerande pensionsinformation, tillgänglig i flera kanaler, för att nå så många som möjligt
Anders Lundström, vd