Nya medarbetare på minPension

Under sommaren tillträder två nya medarbetare sina tjänster på minPension; Roula Semb-Johansson som verksamhetsutvecklare, inriktad på pensionsberäkningar och Sylvia Eljuga som operativt ansvarig för kundserivce och B2B.

I början av juni började Roula Semb-Johansson på minPension som verksamhetsutvecklare med inriktning på pensionsberäkningar. Hon har en lång och bred erfarenhet från försäkringsbranschen. Roula kommer närmast från PRI Pensionsgaranti där hon har arbetet med aktuariella beräkningar och som analytiker av stora databaser. Före det var hon verksam vid Alecta.

- Det är väldigt spännande att börja på minPension. Jag kommer att bli involverad i många utmanande uppdrag och projekt. Det känns roligt att få vara med och bidra på minPensions fortsatta resa, säger Roula Semb-Johansson.

I augusti tillträder Sylvia Eljuga en tjänst på minPension som operativt ansvarig för kundservice och B2B. Hon kommer även att arbeta med regelefterlevnadsfrågor inom bland annat informationssäkerhets- och dataskyddsområdena.

Sylvia Eljuga, som har en gedigen bakgrund och erfarenhet från försäkringsbranschen, kommer närmast från Brummer Life som chef för affärsstöd. Hon har tidigare haft olika chefsbefattningar på bland annat Alecta, Skandia och Max Matthiessen.

- Det ska bli roligt att få vara med och vidareutveckla minPension. Att informera medborgarna om deras pension är och förblir en av de viktigaste samhällsuppgifterna. Att pensionsfrågorna är i fokus framgår inte minst av den senaste tidens intensiva mediedebatt, säger Sylvia Eljuga.

De nya medarbetarnas breda erfarenhet är en efterlängtad förstärkning på minPension.

- Vi är mycket glada över att vi har lyckats rekrytera Roula och Sylvia. De utgör en efterlängtad förstärkning både när det gäller erfarenhet och kompetens i våra ansträngningar att göra pension begripligt för minPensions drygt fyra miljoner användare, säger Anders Lundström, vd för minPension.

Prenumerera på minPensions nyhetsbbrev >>

På minPension får du som har tjänat in till pension i Sverige individuell, enkel och samlad pensionsinformation. Tjänsten är ett oberoende samarbete mellan staten och pensionsbolagen och ett dotterbolag till Svensk Försäkring, försäkringsbolagens branschorganisation i Sverige.