Nya medarbetare på minPension

minPension utökar personalstyrkan med två rekryteringar. I slutet av november intar Arezou Taghizadeh rollen som Teamledare för Tjänster och Frontend på minPension. Någon vecka senare tillträder Ann-Sofie Fredman tjänsten som verksamhetsutvecklare.

Den 23 november 2022 börjar Arezou Taghizadeh sin nya tjänst som Teamledare på minPension. Närmast kommer hon från Avtalat där hon har arbetat som livförsäkringsrådgivare/förvaltningsledare. Arezou har en bred bakgrund i pensionsbranschen och har bland annat varit verksam hos Alecta och PTK.

- Jag ser mycket fram emot att jobba med något så viktigt som minPension.se, som jag ser som en samhällstjänst. Mitt uppdrag blir att utveckla och förvalta tjänsten och med min mångåriga erfarenhet inom pensionsbranschen tror jag att jag har mycket att bidra med, säger Arezou Taghizadeh.

- Att sätta kunden i fokus är min ledstjärna, och jag tycker att minPension delar min uppfattning. Jag ser fram emot att tillsammans med mina nya kollegor fortsätta skapandet av den naturliga samlingsplatsen för hela Sveriges pension, fortsätter Arezou Taghizadeh.

En vecka senare, den 1 december 2022 tillträder Ann-Sofie Fredman rollen som verksamhetsutvecklare på minPension. Närmast kommer hon från en liknande roll hos AMF Pension. Även Ann-Sofie har lång och bred erfarenhet från försäkringsbranschen, bland annat som verksamhetsanalytiker på Folksam.

- Jag har arbetat i flertal roller inom tjänstepensionsområdet, senast som verksamhetsutvecklare på AMF och tidigare på Folksam. Med mina kunskaper inom pensionssparande hoppas jag kunna bidra med att fortsätta förenkla och förbättra minPensions tjänster för den breda allmänheten.  Jag ser fram emot att öka det allmänna intresset för pensionssparande, säger Ann-Sofie Fredman.

De nya medarbetarna är ett efterlängtat tillskott till personalstyrkan på minPension.

- Vi ser fram emot att få Arezou och Ann-Sofie som nya kollegor. Deras kompetens och breda erfarenheter blir en bra förstärkning i teamet och i det fortsatta arbetet med att vidareutveckla minPension, säger Anders Lundström, vd på minPension.

minPension ger individuell, enkel och samlad pensionsinformation till alla som tjänar in till pension i Sverige. Tjänsten är ett samarbete mellan staten och pensionsbolagen och ett dotterbolag till Svensk Försäkring, som är försäkringsbolagens branschorganisation i Sverige. minPension finansieras gemen­samt av staten och pensionsbolagen och är kostnadsfri att använda för dig som privatperson. Tillsammans ger vi dig en samlad bild av din intjänade pension samt möjlighet att göra individuella pensionsprognoser.

Ann-Sofie Fredman
Arezou Taghizadeh