BioStock: Specialty pharmabolaget Moberg Pharma på väg mot registrering i Europa

Moberg Pharma kan sedan förra året stoltsera med kliniska resultat gällande läkemedelskandidaten MOB-015 för behandling av nagelsvamp. Nu planlägger specialty pharmabolaget nästa steg för att nå marknad. Bolagets andra huvudkandidat, BUPI, knoppas av, samtidigt som man förbereder registreringsansökan för MOB-015 i Europa och man planerar ytterligare en klinisk studie som ska bana väg för marknadsintroduktion i USA. Under december genomförs en emission som kan tillföra bolaget cirka 150 Mkr före emissionskostnader. BioStock kontaktade vd Anna Ljung för att få veta mer om den förestående emissionen och bolagets framtidsplaner.

Läs hela artikeln om Moberg Pharma på biostock.se:

Detta är ett pressmeddelande från BioStock – Connecting Innovation & Capitalhttps://www.biostock.se

Moberg Pharma AB (publ) är ett svenskt läkemedelsbolag med fokus på kommersialisering av egenutvecklade läkemedel baserade på beprövade substanser. Bolagets främsta tillgång är MOB-015 – en ny utvärtes behandling av nagelsvamp, med nyligen avslutade fas 3-studier av fler än 800 patienter. I pipeline finns även BUPI för smärtlindring vid oral mukosit. Kliniska data för de båda läkemedelskandidaterna indikerar att de har potential att bli marknadsledare i sina respektive nischer. Moberg Pharma har huvudkontor i Stockholm och bolagets aktie är noterad under Small Cap på NASDAQ OMX Nordic Exchange Stockholm (OMX: MOB).

Snabbfakta