MOBERG DERMA AVBRYTER BÖRSNOTERINGEN

Styrelsen för Moberg Derma AB (publ.) har beslutat att avbryta den föreslagna noteringen på NASDAQ OMX Stockholm då efterfrågan från investerare inte har varit tillräckligt stor för att säkerställa en framgångsrik tillvaro på börsen.

”Vi har upplevt ett stort intresse för Moberg Derma som bolag från investerare. Däremot har vi och våra rådgivare underskattat klimatet för börsintroduktioner och viljan att teckna aktier har inte varit tillräcklig stort. Vi saknar därmed en ägarbas som säkerställer en framgångsrik notering”, säger Peter Wolpert, Moberg Dermas VD och grundare och fortsätter: ”Med den finansiering vi har sedan tidigare kommer vi att fortsätta att utveckla Moberg Derma, som onoterat bolag, med fokus på ytterligare marknadslanseringar och prioriterade utvecklingsprojekt.”

E. Öhman J:or Fondkommission AB har varit finansiell rådgivare och Advokatfirman Lindahl KB har varit legal rådgivare till Moberg Derma med anledning av nyemissionen och anslutningen av bolagets aktie till NASDAQ OMX Stockholm. Avanza Bank AB och Nordnet Bank AB har varit retail-distributörer i samband med erbjudandet.

Peter Wolpert, VD
Mobil: +46 (0)70 - 735 71 35
peter.wolpert@mobergderma.se

Om Moberg Derma