Moberg Derma förstärker organisationen med ny VD

Läkemedelsföretaget Moberg Derma, med inriktning på hudsjukdomar, meddelar idag att man förstärker organisationen genom rekryteringen av Tommy Nilsson som ny VD. Peter Wolpert, Moberg Dermas nuvarande VD och en av bolagets grundare, fortsätter som arbetande vice styrelseordförande med fokus på internationella partnerskap och investerarrelationer.

”Vi arbetar kontinuerligt med att stärka organisationen för fortsatt expansion. Rekryteringen av Tommy Nilsson som ny VD är ett mycket värdefullt tillskott”, säger Peter Wolpert. ”Tommys gedigna erfarenhet från ledning av en nordisk marknadsorganisation inom dermatologi och 20 år inom läkemedelsbranschen kompletterar på ett utmärkt sätt den erfarenhet som redan finns internt. Jag ser mycket fram emot ett givande samarbete för fortsatt utveckling av Moberg Derma.”

Tommy Nilsson kommer senast från tjänsten som VD för Galderma Nordic. Hans tidigare erfarenhet inkluderar affärsområdesansvar på Orion Pharma och mer än tio års erfarenhet inom Astra-koncernen. Tommy Nilsson har en forskningsbakgrund inom neurofarmakologi och en Executive MBA .

“Jag är mycket imponerad över det jag hittills sett av Moberg Derma. Det är fantastiskt att bolaget redan har produkter i fas III och hur mycket man har åstadkommit sedan bolaget bildades i mars 2006”, kommenterar Tommy Nilsson. ”Jag ser med stor tillförsikt fram emot att leda Moberg Derma under den spännande tid som ligger framför oss. Bolaget har en stor potential och den ska vi se till att förverkliga.”

Kontakt:
Peter Wolpert, Vice styrelseordförande & grundare
Telefon: 08 - 522 307 00
Mobil: 070 - 735 71 35
Email: peter.wolpert@mobergderma.se

Tommy Nilsson, VD
Telefon: 08 - 522 307 00
Mobil: 070 - 870 47 21
e-mail: tommy.nilsson@mobergderma.se

För ytterligare information besök vår hemsida www.mobergderma.se