Moberg Pharma utökar distributionen för New Skin

STOCKHOLM, 18 januari 2017. Moberg Pharma AB (OMX: MOB) meddelar idag att New Skin® Spray kommer att säljas i 3 900 Walmart-butiker och i mer än 1,500 Walgreens-butiker. Första leverans av New Skin® Spray förväntas ske under mitten av mars.

New Skin® förvärvades från Prestige Brands, Inc. i juli 2016. New Skin® är det ledande receptfria varumärket i USA för flytande förband. Produkten är bakteriedödande, torkar snabbt och bildar en klar skyddande yta. New Skin® Spray kommer att säljas på mer än 3,900 Walmart stores och 1,500 Walgreens-butiker över hela USA. New Skin® finns redan tillgänglig på större apotekskedjor så som CVS, Rite Aid och Target och finns i två varianter, New Skin® Liquid Bandage och New Skin® Spray. Se www.newskinproducts.com för mer information.

"Vi ser goda möjligheter att bygga vidare på New Skin®. Varumärket är ledande i sin nisch i USA, med goda tillväxtmöjligheter. Den utökade distributionen för New Skin® Spray är ett led i vår tillväxtplan för varumärket", säger Jeff Vernimb, GM Moberg Pharma Nordamerika.

Moberg Pharma offentliggör denna information i enlighet med EU-förordningen om marknadsmissbruk. Informationen lämnades för offentliggörande genom förmedling av den kontaktperson som anges ovan, kl. 08.30 (CET) den 18 januari 2017.

För ytterligare information kontakta:
Peter Wolpert, VD, telefon: 070 – 735 71 35, e-post: peter.wolpert@mobergpharma.se
Anna Ljung, CFO, telefon: 070 – 766 60 30, e-post: anna.ljung@mobergpharma.se
Jeff Vernimb, GM Moberg Pharma North America, telefon: +1 (908) 420 9492, E-mail: jvernimb@mobergpharma.com

Om Moberg Pharma, www.mobergpharma.se
Moberg Pharma AB (publ) är ett snabbt växande svenskt läkemedelsbolag med egen försäljningsorganisation i USA och försäljning via distributörer i fler än 40 länder. Bolagets portfölj inkluderar receptfria produkter under varumärkena Kerasal®, Kerasal Nail®, Balmex®, DermoPlast®, New Skin®, Domeboro®och Fiber Choice®. Kerasal Nail®(Emtrix®eller Nalox™ på många marknader) är det ledande receptfria preparatet för behandling av nagelsjukdomar i USA, Kanada samt i flera länder i EU och Sydostasien. Bolaget växer organiskt och genom förvärv. Intern produktutveckling fokuserar på innovativ drug delivery av beprövade substanser och inkluderar två projekt som genomgått kliniska fas 2-studier, MOB-015 (nagelsvamp) samt BUPI (smärtlindring vid oral mukosit). Moberg Pharma har kontor i Stockholm och New Jersey och bolagets aktie är noterad under Small Cap på NASDAQ OMX Nordic Exchange Stockholm (OMX: MOB).

Citat

Jeff Vernimb, GM Moberg Pharma Nordamerika