• Moberg Pharma/

Moberg Pharmas årsredovisning för det förlängda räkenskapsåret juli 2019 – december 2020 offentliggjord

Moberg Pharmas årsredovisning för det förlängda räkenskapsåret juli 2019 – december 2020 har offentliggjorts och finns tillgänglig på www.mobergpharma.se

Denna information är sådan information som Moberg Pharma AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades för offentliggörande den 19 april 2021 klockan 08:00 CET genom kontaktpersonerna nedan.

För mer information, vänligen kontakta:
Anna Ljung, VD, telefon: 070 - 766 60 30, e-post: anna.ljung@mobergpharma.se

Mark Beveridge, CFO, telefon: 076 - 805 82 88, e-post: mark.beveridge@mobergpharma.se

Moberg Pharma AB (publ) är ett svenskt läkemedelsbolag med fokus på kommersialisering av egenutvecklade läkemedel baserade på beprövade substanser. Bolagets främsta tillgång är MOB-015 – en ny utvärtes behandling av nagelsvamp. Kliniska fas 3-studier av fler än 800 patienter för MOB-015 indikerar att produkten har potential att bli den framtida marknadsledaren inom nagelsvamp. Moberg Pharma har avtal med kommersiella partners på plats i bland annat Europa och Japan och bolagets målsättning är att lämna in en registreringsansökan under andra halvåret 2021 i Europa. Moberg Pharma har huvudkontor i Stockholm och bolagets aktie är noterad under Small Cap på Nasdaq Stockholm (OMX: MOB).