Montico tar över som ny leverantör av arbetsmarknadsutbildningar i Ronneby

Efter att ha vunnit Arbetsförmedlingens upphandling för industriutbildningar kommer Montico börja driva skola i Ronneby från och med den 1 februari. Utbildningarna är inom svets, industriteknik, CNC och verkstadsteknik och riktar sig mot arbetssökande.

I Ronneby kommun är idag omkring 2 000 personer inskrivna som arbetslösa samtidigt som det finns ett stort kompetensbehov inom tillverkningsindustrin som är den dominerande branschen i regionen.

- Det finns en stor efterfrågan på kompetens inom framför allt svets och CNC så det känns jätteroligt och angeläget att kunna erbjuda dessa utbildningar som matchar företagens behov och stärker de arbetssökandes chanser att få ett industrijobb, säger Josef Nagy, affärsområdeschef Montico.

Montico kommer finnas i samma lokaler som den tidigare utbildningsleverantören på Västra Industrigatan 5.

Tjänster för både privatpersoner och företag

Förutom skolan kommer Montico också bedriva tjänsten Rusta och matcha på uppdrag av Arbetsförmedlingen där den arbetssökande får en personlig handledare som stöd på vägen till jobb eller studier.

Vi kommer också erbjuda tjänster inom bemanning, rekrytering och företagsutbildningar. Man kan säga att vi är en helhetsleverantör för företag som behöver ny personal eller utbilda den de redan har, säger Josef Nagy.

Mer information och kontakt:

Kontakta gärna Josef Nagy (josef.nagy@montico.se, 0470-78 81 81/0768-43 83 38) för mer information och om ni vill besöka oss i Ronneby. Media är också välkomna till vår invigning som vi ska ha för inbjudna företag den 14 mars kl 14.00 -17.00.

Det finns en stor efterfrågan på kompetens inom framför allt svets och CNC så det känns jätteroligt och angeläget att kunna erbjuda dessa utbildningar som matchar företagens behov och stärker de arbetssökandes chanser att få ett industrijobb.
Josef Nagy, affärsområdeschef Montico