Ny utbildningsaktör: ”Stor efterfrågan inom industrin”

Montico har tagit över som ny leverantör av arbetsmarknadsutbildningar efter att ha vunnit Arbetsförmedlingens upphandling i Kalmar. Utbildningarna som kommer drivas är inom svets, industriteknik, CNC och verkstadsteknik och riktar sig mot arbetssökande.

I Kalmar län är idag omkring 7 500 personer inskrivna som arbetslösa samtidigt som det finns ett stort kompetensbehov inom tillverkningsindustrin. Arbetsförmedlingen satsar därför mycket på olika kompetenshöjande insatser bland de arbetssökande.

- Det finns en stor efterfrågan på kompetens inom framför allt svets och CNC så det känns jätteroligt och angeläget att kunna erbjuda dessa utbildningar som både matchar företagens behov och stärker de arbetssökandes chanser att få ett industrijobb, säger Josef Nagy, affärsområdeschef Montico.

Montico driver sina utbildningar i samma lokaler som den tidigare leverantören på Torsåsgatan 6.

Mer information:
Kontakta gärna Josef Nagy (josef.nagy@montico.se, 0470-78 81 81/0768-43 83 38) för mer information och om ni vill besöka vår utbildningsverksamhet i Kalmar.

Montico är ett komplett matchningsföretag som erbjuder helhetslösningar till företag och privatpersoner inom rekrytering, bemanning, utbildning och matchningstjänster. Vi är cirka 1000 anställda varav cirka 800 är uthyrda konsulter. Montico har kontor på ett 20-tal orter i Sverige med huvudkontor i Tranås. Läs mer på www.montico.se.

Det finns en stor efterfrågan på kompetens inom framför allt svets och CNC så det känns jätteroligt och angeläget att kunna erbjuda dessa utbildningar som både matchar företagens behov och stärker de arbetssökandes chanser att få ett industrijobb.
Josef Nagy, affärsområdeschef Montico