Neogap presenterar sin innovativa tumörspecifika cellterapi vid Neoantigen Summit Europe

Bioteknikbolaget Neogap Therapeutics som utvecklar individanpassad immunterapi, meddelar att Ola Nilsson, Head of Neoantigen Production and Development, kommer att presentera bolagets innovativa cellterapi pTTL vid den sjätte årliga Neoantigen Summit Europe i Amsterdam den 24–26 april. Konferensens syfte är att främja utvecklingen inom individanpassad immunterapi genom upptäckt av tumörspecifika antigener.

Ola Nilsson kommer att presentera Neogaps avancerade mjukvara PIOR® som används för att identifiera och välja ut neoantigener samt den innovativa EpiTCer®-tekniken som används för effektiv antigentillförsel, naturlig bearbetning och tumörspecifik T-cellsaktivering. Dessa teknologier används i Neogaps individanpassade cellterapiprodukt pTTL (personalised Tumour Trained Lymphocytes) som riktar sig mot neoantigener för att bekämpa cancer. Behandlingen framställs genom att patientens egna T-celler hämtas från närliggande lymfkörtlar.

"Vi är mycket glada över att få presentera vår banbrytande teknologi inför världens ledande experter inom upptäckt och utveckling av neoantigener. Det här är en fantastisk möjlighet att visa upp Neogaps engagemang för att utveckla individanpassad immunterapi", säger Ola Nilsson.

Med över 150 deltagande experter är Neoantigen Summit Europe ett idealiskt forum för att diskutera validering av neoantigenmål och granska metoder och tekniker för att effektivt kunna ta neoantigenbaserade studier till klinisk verksamhet.

Neoantigen Summit Europe

När: 24–26 april 2023

Var: Amsterdam, Nederländerna

Den 25 april kommer Ola Nilsson, chef för Neoantigen Production and Development, att tala om "Evaluating Personalized Tumour-Trained Lymphocytes (pTTL), a Novel, Neoantigen-Targeting T-Cell Therapy Derivated from Tumour-Draining Lymph Nodes".

För mer information, registrering och agenda – besök webbplatsen för Neoantigen Summit Europe.

Neogap Therapeutics är ett svenskt bioteknikbolag i klinisk fas som utvecklar en individanpassad immunterapi för behandling av cancer med hjälp av patientens egna celler. Terapin baseras på bolagets två teknologier PIOR® och EpiTCer®. PIOR® är en avancerad mjukvara som använder DNA-sekvenseringsdata från patienten och maskininlärning för att välja ut tumörspecifika mutationer. Därefter används EpiTCer® för att föröka de T-celler som kan känna igen de utvalda tumörspecifika målstrukturerna. Neogap Therapeutics ligger vid Centrum för Molekylär Medicin, Karolinska Institutet i Stockholm. För mer information om Neogap och dess innovativa forskning, besök bolagets hemsida neogap.se och följ Neogap på LinkedIn.

Ola NIlsson, Head of Neoantigen Production and Development på Neogap Therapeutics kommer att presentera bolagets innovativa cellterapi pTTL vid Neoantigen Summit Europe i Amsterdam den 24-26 april.

Vi är mycket glada över att få presentera vår banbrytande teknologi inför världens ledande experter inom upptäckt och utveckling av neoantigener. Det här är en fantastisk möjlighet att visa upp Neogaps engagemang för att utveckla individanpassad immunterapi.
Ola Nilsson, Head of Neoantigen Production and Development, Neogap Therapeutics