Robert Röder ny VD för NRC Group Sverige

Report this content

NRC Group har anställt Robert Röder som VD för NRC Group Sverige, och han kommer även att vara en del av koncernledningen i NRC Group ASA. Robert har de sista 20 åren lett Strukton AB, började sin karriär på SJ i mitten av åttiotalet. Sedan dess har han haft många roller; som arbetsledare, projektchef och mängder av olika chefsroller. De senaste åren har Robert även varit ordförande i Föreningen Sveriges Järnvägsentreprenörer.

– Med Robert Röder får vi en erfaren ledare med stor branschkunskap. Han vet vad som krävs för att lyckas med vår typ av verksamhet och kommer att stärka vår organisation i Sverige. Vårt mål är att lyckas på den växande svenska marknaden, vi måste vara ambitiösa och utnyttja möjligheterna. Jag ser fram emot att få samarbeta med Robert om att utveckla vår svenska verksamhet vidare och bli den ledande aktören inom infrastruktur på den svenska marknaden, säger Henning Olsen, CEO.

Henning Olsen, Koncernchef NRC Group

henning.olsen@nrcgroup.com, +47 91 74 15 92

Om NRC Group

NRC Group är Nordens största entreprenör inom järnvägsrelaterad infrastruktur, med stark närvaro i Sverige, Norge och Finland. Företaget är en totalleverantör av järnvägsrelaterade tjänster och levererar även tjänster inom transportrelaterad infrastruktur som vägar, hamnar, broar och tunnlar. Tjänsterna inkluderar projektering, markarbete, spårarbete, säkerhet, el, tele och signal samt miljötjänster som sanering och återvinning.

NRC Group har haft en stark tillväxt sedan starten 2011 och är idag Nordens ledande entreprenör inom järnvägsinfrastruktur. Företaget har regionala kontor runtom i Norge, Sverige och Finland och har sitt huvudkontor i Lysaker, strax utanför Oslo i Norge. Koncernen omsätter drygt 6 miljarder norska kronor och har cirka 2 450 anställda. NRC Group är noterade på Oslobörsen med tickerkoden “NRC”. Koncernchef är Øivind Horpestad.

För mer information, besök www.nrcgroup.se.

Taggar: