KOMMUNIKÉ FRÅN EXTRA BOLAGSSTÄMMA I OXE MARINE AB (PUBL) DEN 13 DECEMBER 2022

Den extra bolagsstämman beslutade den 13 december 2022 att öka bolagets aktiekapital med 29 984,62 kronor genom emission av 1 000 000 nya aktier till Alpraaz AB, ett bolag som ägs av OXE Marine ABs (publ) styrelseledamot Christian von Koenigsegg. Beslutet fattades i syfte att slutföra bolagets riktade nyemission som offentliggjordes den 20 november 2022.

Samtliga beslut fattades i enlighet med de beslutsförslag som presenterats inför stämman. De fullständiga förslagen finns publicerade i kallelsen som finns tillgänglig på bolagets hemsida www.oxemarine.com.

Stämmans beslut innebär att nyemissionen som offentliggjordes den 20 november 2022 nu är slutförd. För ytterligare information om emissionen hänvisas till pressmeddelandena som offentliggjordes den 20 och 21 november 2022 och som finns tillgängliga på bolagets hemsida www.oxemarine.com.

FNCA Sweden AB är Certified Adviser för OXE Marine AB (publ). Kontaktuppgifter till FNCA Sweden AB: tel. +46 8 528 00 399, e-post info@fnca.se.

Anders Berg, VD, anders.berg@oxemarine.com, +46 70 358 91 55

Jonas Wikström, ordförande, jonas.wikstrom@oxemarine.com, +46 70 753 65 66

OXE Marine AB (publ) (NASDAQ STO: OXE) har under flera år utvecklat OXE Diesel, världens första dieselutombordare i de högre effektnivåerna. OXE Marines unika patenterade lösningar för kraftöverföring från motor till propeller har lett till stor efterfrågan på bolagets motorer i hela världen.