Anu-Maaria Vaalama tillträder tjänsten som Director Corporate Communications & Brand för Paulig Group

Anu-Maaria Vaalama har utsetts till Director Corporate Communications & Brand för Paulig Group.

Anu-Maaria går till Paulig från Nestlé Finland där hon har arbetat som kommunikationschef. Hon börjar i Paulig den 10 augusti 2020.

”Vi är mycket glada över att välkomna Anu-Maaria till vårt team. Hon har lång erfarenhet av olika kommunikationsroller i internationella företag. Hennes erfarenhet av att bygga ett hållbart företagsvarumärke stöder vårt mål att bli en hållbar ledare inom livsmedelsindustrin, säger Kaisa Lipponen, SVP, Communications & Sustainability i Paulig.

”Jag är stolt över att börja i Paulig, ett familjeägt, internationellt företag med ambitiösa hållbarhetsprogram, starka värderingar och inspirerande varumärken. Jag ser fram emot att vidareutveckla kommunikationen tillsammans med kollegor i hela företaget, säger Anu-Maaria Vaalama.

Anu-Maaria har en master i samhällsvetenskap från Helsingfors universitet.

Om Paulig
Det familjeägda företaget Paulig grundades år 1876 när Gustav Paulig inledde sin affärsverksamhet i Helsingfors. Idag erbjuder Paulig kaffe, matkoncept, kryddor, växtbaserade produkter och snacks. Företagets varumärken är Paulig, Santa Maria, Risenta, Gold&Green och Poco Loco. Paulig har verksamhet i 13 länder och omsättningen 2019 var 921 miljoner euro. Koncernen har cirka 2 100 anställda. www.pauliggroup.com