Återkallelse av Risenta Kokosmjöl - risk för metallspån

Små metallspån har återfunnits i Risenta Kokosmjöl (300 gram) med bäst före-datum 11-03-2020 och 13-06-2020. Då risk för skada föreligger vid konsumtion, återkallas produkterna omedelbart.

En orsaksanalys har påbörjats och nödvändiga åtgärder kommer att vidtas för att förhindra att problemet återuppstår. Tillsvidare är utleveranser av Risenta Kokosmjöl stoppade.

Paulig beklagar det inträffade och som konsument ombeds du att vända dig till Risentas Konsumentkontakt för ersättning.

KONSUMENTKONTAKT
Tel.nr: 08-586 27 500
Reklamera via webben

Om Paulig:
Det familjeägda företaget Paulig grundades år 1876 när Gustav Paulig inledde sin affärsverksamhet i centrum av Helsingfors. Idag erbjuder Paulig-koncernen kaffe, matkoncept, kryddor, växtbaserade produkter samt snacks-produkter. Företagets varumärken är Paulig, Santa Maria, Risenta, Gold&Green och Poco Loco. Paulig-koncernen har verksamhet i 13 länder och omsättningen var 907 miljoner euro år 2018. Koncernen har 2 130 anställda. www.pauliggroup.com

Taggar:

Om oss

Paulig är ett internationellt familjeföretag som producerar livsmedel och är känt för sina högklassiga varumärken och tjänster. Företagets affärsområden är Paulig Coffee, Paulig Foods och Paulig Snacks. Företagets varumärken är Paulig, Santa Maria, Risenta, Gold&Green och Poco Loco. Paulig har 2 000 anställda i 13 länder. Företagets omsättning 2017 var 929 miljoner euro. www.pauliggroup.com