Juha Väre utnämns till ekonomidirektör för Paulig

Juha Väre kommer den 1 april 2019 anta rollen som ekonomidirektör för Paulig och medlem i koncernens ledningsgrupp. Han kommer från positionen som direktör för finans- och affärsutveckling på affärsområdet för anslutna enheter och digitala tjänster på Amer Sports. Han har en omfattande bakgrund inom företagsekonomi, strategi och affärsutveckling. Till sin utbildning är han ekonomiemagister.

Juha Väre har mer än 20 års erfarenhet från branschledande globala varumärken som Nokia, Salomon, Atomic och Suunto. Han har lett flera transformationsprogram såväl inom finans samt även hela affärsområden. Under karriären har han varit posterad i Finland, Polen, Italien, Storbritannien och Frankrike.

”Jag är väldigt glad över att Juha blir en medlem i vår koncernledning. Han har en bred bakgrund i att utveckla och leda företagsekonomi och han har en omfattande internationell erfarenhet”, säger Pauligs koncernchef Rolf Ladau.

”Jag ser med glädje framemot att börja jobba på Paulig och den spännande resa som vi har framför oss”, säger Juha Väre.

Kommunikation:
Anita Laxén,
Kommunikationsdirektör, Paulig
Puh: +358 40 770 0873,
anita.laxen@paulig.com

Om Paulig
Paulig är ett internationellt familjeföretag som producerar livsmedel och är känt för sina högklassiga varumärken och tjänster. Företagets affärsområden är Paulig Coffee, Paulig Foods och Paulig Snacks. Företagets varumärken är Paulig, Santa Maria, Risenta, Gold&Green och Poco Loco. Paulig har 2 000 anställda i 13 länder. Företagets omsättning 2017 var 929 miljoner euro. www.pauliggroup.com