Mariell Toiger har utsetts till Chief Marketing Officer på Paulig

Mariell Toiger har utsetts till Chief Marketing Officer (CMO) och medlem i Pauligs ledningsgrupp från och med den 1 april 2024. Mariell kommer att leda Pauligs marknads- och innovationsfunktion, som har över 100 anställda.

Pauligs marknads- och innovationsteam kommer att ha en betydande roll för att främja företagets nya tillväxtstrategi och möjliggöra nya sätt att kommunicera med konsumenter över hela Europa. Mariell kommer att vara placerad i Tallinn, Estland.

Mariell har en gedigen bakgrund inom marknadsföring med över 15 års erfarenhet från FMCG-företag. Hon började på Paulig som marknadsassistent och avancerade snabbt till ledande befattningar. Mariell har gedigen erfarenhet av affärsutveckling och strategiarbete från olika företag, och funktioner på Paulig, inom marknadsföring, ekonomi, försäljning och supply chain.

"Jag är mycket glad och hedrad över att ta mig an rollen som CMO på Paulig och ser fram emot att arbeta med våra talangfulla team för att skapa minnesvärda upplevelser för våra konsumenter och kunder. Paulig kombinerar en stark historik med ständig förnyelse och höga ambitioner. Tillsammans ska vi bli “the shaper of popular food culture” och en hållbar föregångare i branschen med våra innovationer”, säger Mariell Toiger.

"Mariell är en dynamisk och visionär ledare som har visat starka resultat i att driva tillväxt, innovation och varumärkesbyggande inom vår verksamhet. Jag är övertygad om att hon kommer att bidra med mycket värde till vår ledningsgrupp och till vår marknads- och innovationsfunktion. Hon är varmt välkommen i ledningsgruppen," säger Rolf Ladau, vd och koncernchef på Paulig.

För mer information kontakta:

Nils Sjöberg
Communications Manager Sweden
nils.sjoberg@paulig.com

Om Paulig:

Paulig är ett internationellt livsmedelsföretag som vill skapa en ny, hållbar matkultur som är bra för både människor och planeten. Företaget erbjuder Tex Mex, snacks, kaffe, World Foods och kryddor under varumärkena Paulig, Santa Maria, Risenta, Poco Loco och Zanuy. Paulig producerar också produkter för livsmedelsindustrin och private label-kunder. År 2023 uppgick företagets försäljning till cirka 1,2 miljarder euro. Paulig grundades 1876 och ägs till 100% av Paulig-familjen. Företaget har 2 300 passionerade anställda i 13 olika länder som alla samlas kring syftet For a life full of flavour.