“No more hangry mornings” - med ny frukostmüsli från Risenta

Det finns ingen anledning att starta dagen hungrig! Paulig lanserar nu en serie med fem Risenta frukostmüslis med naturliga råvaror. Alla med högt innehåll av nötter, fröer, frukt & bär - och utan tillsatt socker och tillsatser.

Risenta har en lång tradition av att leverera naturliga, växtbaserade och hälsosamma produkter, något som i dag är mer efterfrågat än någonsin.

- På Paulig, som äger Risenta-varumärket, har vi högt satta mål vad gäller att erbjuda hälsosamma produkter och vi vet att våra konsumenter vill äta nyttigt, men också gott. Vi vill underlätta genom att leverera produkter som smakar riktigt gott och samtidigt är bra för kroppen, säger Christopher Westerberg, Head of Portfolio på Paulig Group.

Mer användarvänlig och 100% klimatkompenserad

Den nya müslin med nötter, fröer, frukt & bär ska ge en riktigt bra start på dagen med crunch, krisp och sötma och den nya återförslutningsbara påsen ska dessutom öka användarvänligheten. Förpackningen sorteras som papper och alla Risentas produkter är 100% klimatkompenserade.

• Risenta Mandel Aprikos (NYHET) - den fruktigaste av alla müslis.
  • Risenta Äpple Quinoa (NYHET) - fylld med äpple och krispig quinoa.
  • Risenta Mandel Hasselnöt - nötig müsli med crunch.
  • Risenta Kokos Hasselnöt - med rostade kokosflakes och hasselnötter.
  • Risenta Crispy Tranbär - krispig, söt och syrlig. Toppad med dinkelpuffar.

Produkterna kommer ut i butik vecka 34. Pris i butik är ca 42,90 kr.

Eva Berglie
Paulig Scandinavia & Central Europe
eva.berglie@paulig.com

Om Paulig
Det familjeägda företaget Paulig grundades år 1876 när Gustav Paulig inledde sin affärsverksamhet i Helsingfors. Idag erbjuder Paulig kaffe, matkoncept, kryddor, växtbaserade produkter och snacks. Företagets varumärken är Paulig, Santa Maria, Risenta, Gold&Green och Poco Loco. Paulig har verksamhet i 13 länder och omsättningen 2019 var 921 miljoner euro. Koncernen har cirka 2 100 anställda. www.pauliggroup.com

Citat

På Paulig, som äger Risenta-varumärket, har vi högt satta mål vad gäller att erbjuda hälsosamma produkter och vi vet att våra konsumenter vill äta nyttigt, men också gott. Vi vill underlätta genom att leverera produkter som smakar riktigt gott och samtidigt är bra för kroppen.
Christopher Westerberg, Head of Portfolio på Paulig Group