Santa Marias ”Chairing” ska befästa tacogigantens plats på Tex Mex-tronen

Paulig förnyar och förstärker Santa Maria Tex Mex med kommunikationsplattformen Chairing. Företaget, som nyligen prisats som Årets Livsmedelsexportör, är Europas största Tex Mex-producent, med försäljning till 70 länder. Varumärket Santa Maria är klar marknadsledare inom Tex Mex på flera marknader, däribland Sverige. Men Paulig lutar sig inte bekvämt bakåt på stolen. Med Chairing bjuder man in alla till bordet, och hyllar det sociala bränsle som Tex Mex utgör.

Namnet Chairing är en ordlek med koppling till både Tex Mex-middagens sharing-moment och engelskans ”chair”.

- Nu mer än någonsin törstar många av oss efter att umgås med vänner och familj. Och Tex Mex är det ultimata sociala bränslet! Chairing handlar helt enkelt om att dela smaker, upplevelser och samvaro. Och stolen får stå symbol för välkomnandet till bordet, där alla självklart får plats, säger Paula Backman, Chief Marketing Officer på Paulig.

Under Chairing-paraplyet kommer Santa Maria att arbeta med att stärka kärnan i Tex Mex-sortimentet, driva premiumisering i kategorin och introducera nyheter.

- Konsumenten kommer att märka av vårt nya Chairing-manér i både sociala och traditionella medier liksom i butik, där vi i samarbete med handeln skapar härlig chairing-känsla både i hyllor och genom exponeringar. Här kommer vi att kunna fortsätta vårt hängivna kategoriarbete med att inspirera till fler Tex Mex-tillfällen, lyfta in nya produkter och visa vilken central del tacomiddagen har i våra sociala liv. Med Chairing-plattformen kommer vi med andra ord att möjliggöra fortsatt lönsam och hållbar tillväxt för både våra kunder i handeln och för Paulig, säger Paula Backman.

CHAIRING [ʃɛ:]
VERB
1. Att ta fram en stol för att delta i en middag
2. Att dra ut en stol för någon annan vid middagsbordet

Eva Berglie
Paulig Scandinavia & Central Europe
eva.berglie@paulig.com

Om Paulig
Paulig är ett familjeägt livsmedelsföretag som vill skapa en ny, hållbar matkultur - för både människa och planet. Paulig erbjuder smaker i alla former: kaffe och drycker, Tex Mex och kryddor, snacks och växtbaserade alternativ. Företagets varumärken är Paulig, Santa Maria, Risenta, Poco Loco och Liven. Pauligs omsättning uppgick 2021 till 966 miljoner euro. Företaget har 2 300 passionerade medarbetare i 13 länder som alla samlas kring syftet For a life full of flavour.