Anders Elfner slutar i Peab

Anders Elfner har meddelat att han önskar lämna sin befattning som vice VD i Peab. Anders Elfner, 53, började i Peabkoncernen våren 2003, då han utsågs till vice VD. Han har sedan dess haft olika ansvarsområden, nu senast för affärs- och projektutveckling. Han har ingått i Peabs koncernledning och koncernledningsråd. Anders Elfner lämnar Peab från och med den 1 oktober för att tillträda en tjänst med ansvar för affärs- och projektutveckling i Hansan AB som ingår i Backahill-koncernen. - Anders har genom sina kunskaper och erfarenhet starkt bidragit till Peabs goda affärsutveckling sedan 2003. Jag är tacksam för det arbete han lagt ner och önskar honom all lycka i framtiden, säger Peabs VD Mats Paulsson i en kommentar. För ytterligare information, kontakta: Mats Paulsson, VD, Peab, 0733 371000 Anders Elfner, vice VD, Peab, 0733 371009 Gösta Sjöström, informationschef Peab, 0733 371010 Informationen är sådan som Peab AB skall offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 9 september 2009 kl 14.00 Tidigare utsända pressmeddelanden från Peab finns på www.peab.se