Jesper Göransson VD och koncernchef i Peab

Jesper Göransson har utsetts till VD och koncernchef (CEO) i Peab. Jesper tillträder med omedelbar verkan och fortsätter därmed den roll han haft i koncernen sedan den 25 mars 2013. Jesper har arbetat i Peab sedan 1996 och har en gedigen erfarenhet av ledande positioner i Peab bland annat som vice VD och medlem i Peabs koncernledning sedan 2006.

”Jesper har sedan han tillträdde som tillförordnad koncernchef visat den handlingskraft som Peab behöver. Det kraftfulla åtgärdsprogram som offentliggörs idag är ett bra exempel på detta. Peabs styrelse har tillsammans med Alumni i Malmö, genomfört en omfattande sökprocess och då kommit fram till att Jesper med sin kompetens och erfarenhet är den bästa kandidaten att leda koncernen framöver”, säger Peabs styrelseordförande Göran Grosskopf.

Informationen är sådan som Peab AB skall offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 20 augusti 2013 kl 07.48.

För ytterligare info, kontakta:

Göran Grosskopf, styrelseordförande Peab 0431 89135

Jesper Göransson, VD och koncernchef Peab 0431 89338

Peab är Nordens Samhällsbyggare med 14.000 anställda och en omsättning uppgående till ca 45 Mdr. Koncernens dotterföretag har strategiskt placerade kontor i Sverige, Norge och Finland. Koncernkontoret är beläget i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är börsnoterad på Large Cap-listan vid NASDAQ OMX i Stockholm.