Niclas Winkvist ny CFO i Peab

I samband med att Jesper Göransson utsetts till VD och koncernchef har Niclas Winkvist utsetts till Ekonomi- och Finansdirektör (CFO) i Peabkoncernen. Tjänsten omfattar även ansvaret för Affärsstöd och Investeringar vilket tidigare varit Niclas ansvarsområde. Niclas har arbetat i Peab sedan 1995 och är sedan tidigare medlem i Peabs koncernledning.

Ansvaret för kontakten med banker och analytiker kommer fortsatt att ligga på VD Jesper Göransson.

Peabs koncernledning består efter förändringen av:

Jesper Göransson, VD och koncernchef (CEO)

Niclas Winkvist, Ekonomi- och Finansdirektör (CFO)

Tina Hermansson Berg, personaldirektör

Roger Linnér, chef affärsområde Bygg och produktionschef (COO)

Karl-Gunnar Karlsson, chef affärsområdena Anläggning och Industri

Tomas Anderson, chef affärsområde Projektutveckling

”Niclas har en gedigen erfarenhet bland annat efter sin tid som CFO på Peab Industri. Niclas kommer som CFO att ha en nyckelroll i arbetet med att implementera det åtgärdsprogram som vi tillkännager idag, säger Peabs VD Jesper Göransson.

Informationen är sådan som Peab AB skall offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 20 augusti 2013 kl 07.49

För ytterligare info, kontakta:

Jesper Göransson, VD och koncernchef Peab 0431 89338

Gösta Sjöström, informationschef Peab 0733 371010

Peab är Nordens Samhällsbyggare med 14.000 anställda och en omsättning uppgående till ca 45 Mdr. Koncernens dotterföretag har strategiskt placerade kontor i Sverige, Norge och Finland. Koncernkontoret är beläget i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är börsnoterad på Large Cap-listan vid NASDAQ OMX i Stockholm.