Nordform och S:t Eriks går samman

Nordform och S:t Eriks slår nu samman sina verksamheter och bildar ett av Sveriges ledande företag inom mark- tak och VA-system. Tillsammans hade de båda bolagen under 2008 en total omsättning överstigande 900 Mkr, varav S:t Eriks uppgick till 436 Mkr. Det totala antalet anställda är ca 400, varav 180 hos S:t Eriks.

Nordform är ett helägt dotterföretag till Segulah III, LP och S:t Eriks är ett dotterföretag inom Peabkoncernen.

Det nybildade bolaget kommer att verka under namnet S:t Eriks och det kommer att ägas av Segulah till 55 procent och Peab till 45 procent. Huvudkontoret skall ligga i Staffanstorp och sälj- och marknadsfunktionen i Uppsala.

- Genom att föra samman S:t Eriks och Nordform skapar vi bästa tänkbara förutsättningar för att stärka vår position på marknaden och för att utveckla företaget, säger Mats O Paulsson, VD i Peab Industri.

Godkännande av konkurrensmyndigheterna har erhållits i Sverige, Norge och Finland. Sedvanliga MBL-förhandlingar har genomförts.

Transaktionen medför att Peabs nettoskuld minskar med cirka 200 Mkr.

För ytterligare info, kontakta:
Mats O Paulsson, VD Peab Industri 0733 371005
Gösta Sjöström, informationschef Peab 0733 371010

Informationen är sådan som Peab AB skall offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument.
Informationen lämnades för offentliggörande den 31 mars 2009 kl 11.00.

Tidigare utsända pressmeddelanden från Peab finns på www.peab.se
Mer information om Peabs bostäder finns på www.peabbostad.se