Peab AB offentliggör prospekt

Peab AB (publ) (”Peab”) offentliggör prospekt avseende Peabs offentliga erbjudande till aktieägarna i Annehem Fastigheter AB (publ) (”Annehem Fastigheter”).
Prospektet avseende Peabs offentliga erbjudande till aktieägarna i Annehem Fastigheter om att överlåta sina aktier i Annehem Fastigheter till Peab skickas till samtliga direktregistrerade aktieägare i Annehem Fastigheter samt tillhandahållas kostnadsfritt hos Peab på adress Margretetorpsvägen 84, 260 92 Förslöv och hos Swedbank på adress Regeringsgatan 13, 105 34 Stockholm. Prospektet finns även tillgängligt på www.fi.se, Peabs hemsida och www.swedbank.se/prospekt.

Peab avger den 14 maj 2009 delårsrapport för perioden januari – mars 2009. Med anledning av detta avses att hos Finansinspektionen ansöka om godkännande och registrering av ett så kallat tilläggsprospekt som kommer att offentliggöras på Peabs och Swedbanks hemsidor. Tilläggsprospektet kommer utöver delårsrapporten även att innehålla en redogörelse för fattade beslut vid Peabs årsstämma 2009.

För ytterligare info, kontakta:
Jesper Göransson, vice VD Peab 0733 371013
Gösta Sjöström, informationschef Peab 0733 371010

Informationen är sådan som Peab AB skall offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument.
Informationen lämnades för offentliggörande den 14 maj 2009 kl 13.10

Tidigare utsända pressmeddelanden från Peab finns på www.peab.se
Mer information om Peabs bostäder finns på www.peabbostad.se