Peab AB:s valberedning föreslår ny revisor

Valberedningen i Peab AB har beslutat att föreslå EY som ny revisor vid årsstämman 2021. Huvudansvarig revisor föreslås bli Jonas Svensson.

Valberedningen i Peab AB föreslår att revisionsbolaget EY väljs som ny revisor med auktoriserade revisorn Jonas Svensson som huvudansvarig revisor.

Förslaget lämnas i enlighet med den obligatoriska revisorsrotationen. Peab har fram till och med räkenskapsåret 2020 haft KPMG som revisor.

Peabs årsstämma 2021 hålls den 6 maj 2021.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Juha Hartomaa, IR-chef Peab, 072 533 31 45

Denna information är sådan information som Peab AB är skyldig att offentliggöra enligt EUs marknadsmissbuksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 25 november 2020 kl. 17.30 CET.

Peab är ett av Nordens ledande bygg- och anläggningsföretag med cirka 16 000 anställda och en omsättning på cirka 58 miljarder kronor. Koncernen har strategiskt placerade kontor i Sverige, Norge, Finland och Danmark. Huvudkontoret är beläget i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är börsnoterad vid Nasdaq Stockholm.