Peab bygger bostäder i Oslo

Peabs norska dotterföretag Peab AS har fått uppdraget att bygga 138 lägenheter på Lörenskog utanför Oslo. Beställare är Selvaag Bolig och kontraktssumman uppgår till 257 MNOK.

Projektet ska fördelas på sex bostadsblock som kommer att bli sex-sju våningar höga och alla kommer att ha parkeringsplatser i källarplanet.

Arbetet ska påbörjas under det första kvartalet 2013 och det beräknas vara klart för inflyttning under hösten 2014.

” Selvaag använder standardiserade och genomtänkta lösningar vilket leder till en effektiv byggprocess och kvalitetsmässigt bra slutprodukt”, säger Petter Moe, VD i Peab AS.

För ytterligare info, kontakta:

Line Fredriksen, kommunikation Peab AS +47 91362254

Gösta Sjöström, kommunikation Peab AB 0733 371010

Peab är Nordens Samhällsbyggare med cirka 15.000 anställda och en omsättning överstigande 40 Mrd. Koncernens dotterföretag har strategiskt placerade kontor i Sverige, Norge och Finland. Koncernkontoret är beläget i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är börsnoterad på Large Cap-listan vid NASDAQ OMX i Stockholm.