Peab bygger fler bostäder i Tegnérlunden, Västerås

Peab har förvärvat mark för ytterligare 120 lägenheter av Arvid Svensson Fastigheter inom den nya stadsdelen Tegnérlunden i Västerås.

Förvärvet innebär att Peab kommer uppföra totalt 270 lägenheter och gemensamt med Arvid Svensson Fastigheter utförs 200 garageplatser inom området.

- Vi är mycket nöjda med förvärvet och det goda samarbetet vi har med Arvid Svensson Fastigheter. Tiden har visat att vi kompletterar varandra i projektutvecklingsprojekt och vi hoppas samarbetet kommer att fortsätta i flera år, säger Patrik Mellgren, regionchef på Peab.

Stor vikt har lagts på att skapa moderna och yteffektiva lägenheter i en ny grön oas i centrala Västerås. För närvarande pågår produktion av garage och 33 hyresrätter samt försäljning av 100 bostadsrätter.

- Om försäljning fortsätter lika positiv som hittills, ser vi fram emot att producera fyra flerbostadshus i samma område under 2015, avslutar Patrik Mellgren.

För mer information, kontakta:
Patrik Mellgren, regionchef Peab, +46 733 37 63 60
Fredrik Svensson, Arvid Svensson Fastigheter AB, +46 73 988 70 11
Niclas Brantingson, informationschef Peab, +46 733 37 20 06

Peab är Nordens Samhällsbyggare med cirka 13 000 anställda och en omsättning överstigande 40 Mdr. Koncernens dotterföretag har strategiskt placerade kontor i Sverige, Norge och Finland. Koncernkontoret är beläget i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är börsnoterad på Large Cap-listan vid NASDAQ OMX i Stockholm.