Peab bygger vård- och trygghetsboende i Simrishamn

Peab har fått uppdraget att bygga 42 hyreslägenheter med hög tillgänglighet och 54 lägenheter för vård- och omsorgsboende i Simrishamn. Beställare är Nya Joneberg Holding AD, ett dotterbolag till Näckströms Fastigheter AB och kontraktssumman uppgår till 115-130 Mkr, beroende på slutligt utformningsalternativ.

Vård- och omsorgsbolaget Aleris kommer att vara hyresgäst.

Arbetet har påbörjats och lägenheterna beräknas vara klara för inflyttning i april 2015.

-        Peab har på kort tid satt sig in i Jonebergsprojektet, aktivt bidragit till en säkerställd tidsplan och god utformning av lägenheterna. Joneberg Holding AB ser fram emot att kunna erbjuda det färdigställda projektet till Simrishamnsborna, säger Rikard Edenius , VD för Näckströms Fastigheter och styrelseordförande i Joneberg Holding.

-        Vi är mycket nöjda med att erfarenheter från det gemensamma projektet i Halmstad med Näckströms har gett förutsättningar för att kunna erbjuda Simrishamnsborna attraktiva bostäder, säger Peabs regionchef Bratislav Marjanovic.

För ytterligare info, kontakta:

Bratislav Marjanovic, regionchef Peab 0733 374302

Gösta Sjöström, informationschef Peab 0733 371010

Peab är Nordens Samhällsbyggare med 14.000 anställda och en omsättning uppgående till ca 45 Mdr. Koncernens dotterföretag har strategiskt placerade kontor i Sverige, Norge och Finland. Koncernkontoret är beläget i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är börsnoterad på Large Cap-listan vid NASDAQ OMX i Stockholm.