Peab bygger varuhus åt IKEA i Uddevalla

Peab har fått uppdraget att bygga ett nytt varuhus åt IKEA i Uddevalla. Beställare är IKEA Fastigheter AB och kontraktssumman uppgår till 292 Mkr.

Entreprenaden ingår i den överenskommelse mellan IKEA och Peab som undertecknades i december 2010. Markarbetet i Uddevalla har påbörjats och varuhuset beräknas vara klart sommarn 2013.

”Det känns mycket bra att samarbetet fortsätter enligt plan. Varuhuset i Uddevalla är det tredje av de tio som ingår i överenskommelsen. Kuopio i Finland var det första och Älmhult det andra. Nu ska vi dra lärdom av erfarenheterna från de tidigare varuhusen vi byggt åt IKEA och se till att det fungerar bra även i Uddevalla”, säger Peabs koncernchef Jan Johansson.

För ytterligare info, kontakta:

Pekka Merta, regionchef Peab 0733 373434

Gösta Sjöström, kommunikation Peab 0733 371010

I

nformationen är sådan som Peab AB ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument.

Informationen lämnades för offentliggörande den 29 juni 2012 kl 12.00

Peab är Nordens Samhällsbyggare med cirka 15.000 anställda och en omsättning överstigande 40 Mrd. Koncernens dotterföretag har strategiskt placerade kontor i Sverige, Norge och Finland. Koncernkontoret är beläget i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är börsnoterad på Large Cap-listan vid NASDAQ OMX i Stockholm.